رضا نمازیان

سلام خوش آمدید

سال نو ، احوال نو؟

چهارشنبه, ۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۱:۵۴ ق.ظ

سال ۱۴۰۲ هجری خورشیدی 

تمام می‌شود . تا چند ساعت دیگر .

با خودم که فکر میکنم ، عجب سالی بود ! 

از کجا به کجا رسیدم . شاید اسفند ۱۴۰۱ فکرش را هم نمی‌کردم این همه تغییر و تحول در باور ها ، سبک زندگی و نگاهم به مسائل مختلف ، در طی یکسال اتفاق بیافتد . من سخت کوش ترین نسخه از خودم را سال ۱۴۰۲ دیدم . 

سخت کوشی و رشد کردن را دوست دارم . می‌خواهم سال ۱۴۰۳ را به گونه ای آغاز کنم که رشد و پیشرفت های پیش رویم کمی بیشتر از برآیند آن در سال ۱۴۰۲ باشد .

خوب میدانم  سینماتیک زمین و گرانش که در ظاهر آنچه می‌بینیم یک  تغییر فصل است قرار نیست تحول باورنکردنی و خیلی عجیبی را در من بوجود بیاورد . اما دوست دارم هر روز به معنای واقعی کلمه بهتر از دیروزم باشم . هرچند اندک .

بهتر هم مقیاس دارد. اندازه اش خواهم گرفت . برایش scale های کمّی مشخص میکنم . من می‌خواهم بهتر از آنچه بودم ، باشم . تا آنجا که در توانم هست .

سال تقویمی جدید می‌تواند بهانه و دلیل خوبی باشد برای آدم های با اراده ، تا قوانینی از جنس قوانین مرتبه دوم برای خودشان مشخص کنند و تحت هر شرایطی به آنها پایبند بمانند .

حواسمان باشد. سال تقویمی نو و آغاز فصل بهار را آنقدر بزرگ نکنیم برای خودمان که گویا قرار است معجزه ای از طرف آنها برایمان صورت بگیرد ! سال نو فقط بهانه خوبی است ... برای تصمیم گرفتن و طلب کردن رشد و پیشرفت . نه لازم است ‌، نه کافی . بهانه قدرتمندی است برای آنهایی که خودشان را برای تغییر آماده کرده اند .

 

چند قانون برای سال جدید : 

  1.  تلویزیون نمیبینم .
  2. اخبار را فقط شنبه ها از سایت هایی که مشخص کرده ام دنبال می‌کنم.
  3. روزی ۵۰ صفحه کتاب غیر درسی می‌خوانم .
  4. هر روز چک لیست می‌نویسم و گزارش کار به خودم می‌دهم .
  5. به هیچ عنوان از پلتفرم هایی که برای خودم مشخص کرده ام جز درصورت لزوم استفاده نمی‌کنم .( آن هم تنها در نسخه وب و log in )
  6. هر هفته گزارش عمومی کارم را در وبلاگ منتشر میکنم .
  7.  قوانین مرتبه دوم را رعایت میکنم . 
  8. هر تغییر یا ایجاد عادتی  را می‌خواهم انجام بدهم بجای روش های سریع و معجزه آسا ، از طریق میکرو اکشن ها انجام می‌‌دهم .
  9. شنبه ها و جمعه ها وبلاگ های دوستان و معلمانم را می‌خوانم .
  10. هیچ روزی کمتر از ۱۰ ساعت کار (مطالعه) مفید قابل قبول نیست .
  • ۰۳/۰۱/۰۱
  • رضا نمازیان

رضا نمازیان

قانون مرتبه دوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی